torstai 5. marraskuuta 2015

INSPO & TB -Mistä haen inspiraatiota ja miten olen muuttunut pukeutujana


INSPO/INSPIRATION

Kuvat: WeHeart



Lisa Olsson
Wendy Nguyen


Joanna Johansson
Lene Orvik



Haen inspiraatiota tyyliini suurimmaksi osaksi sosiaalisesta mediasta. Selaan uutis feediä ja pistän mieleeni mielenkiintoisimmat asut. Myös muotilehdissä on aivan ihania asukokonaisuuksia, mutta omaan makuuni ne ovat yleensä turhan rohkeita. Tästä johtuen seuraan yllä olevia bloggaajia ahkerasti ja saan inspiraatiota tyyliini heiltä.
 Monet muutkin bloggaajat ovat hyvin mielenkiintoisia ja heidän asujaan on mukavaa tutkia, mutta yllä olevasta nelikosta olen löytänyt omaa silmää miellyttävän tyylin. 

Olen myös heräteshoppailija pahimmasta päästä. Jos joku vaate tai asuste miellyttää silmääni, se todennäköisesti on seuraavana päivänä vaatehuoneessani roikkumassa. Uskon siis omaan makuuni ja seuraan sitä uskollisesti. Vuosien varrella se on kuitenkin johtanut välillä harhaan, mutta se ei ole ollut pahasta. Omaa tyyliään on vaikea löytää jos ei uskalla kokeilla uusia vaatteita. 

Huomaan päivittäin pitäväni erilaisista vaatteista kuin mihin olin edellisenä päivänä mieltynyt. Olen todella huono seuraamaan viimeisimpiä muotivillityksiä, sillä kyllästyn niihin nopeasti. Siksi olenkin kerännyt niin sanottuja tyylini kulmakiviä kaappiini. Kaulus- ja pikeepaidat, pillifarkut/suorat housut, suoralinjaiset mekot ja siistit ulkotakit: niistä on tyylini tehty. Pyrin ostamaan mahdollisimman ajattomia vaatteita, joita voin käyttää myöhemminkin.  




TB/THROW BACK

2011
2012 talvi
2012 syksy
2013
2014
2015

2011: Lantiofarkut ja tiukka trikoopaita sekä leoparditossut olivat ehdottomia suosikkejani 7-luokalla. Myös mustat legginsit ja toppi venytettynä pepun päälle olivat kovia silloin, mutta en _onneksi_ löytänyt sellaista asukuvaa :D

2012 talvi: Nahkatakki (kesät talvet, säästä riippumatta), leo-kuosinen huivi, kirkkaan siniset housut olivat 8-luokan the thing itselläni. Noita H&M:n housujakin löytyi monessa eri värissä...

2012 syksy: Vihreä taisi olla tämän kuvauspäivän juttu. Perus t-paita ja taskuttomat housut olivat eri väreissä päälläni monen monta kertaa. Innostuin myös valtavista korvakoruista tuolloin. 

2013: Lukion alkuna käytin vain ja ainoastaan valkoisia Converseja, kunnes ne kuluivat puhki ja oli pakko käyttää muitakin kenkiä :D Kun oli uusi koulu ja uudet ihmiset, olin aika hillitty pukeutumisessa. Useasti kuljin lökärit jalassa. Tässäkin kuvassa olen laittautunut, koska olin Helsingissä. 

2014: Lukion toisella lupasin itselleni, että en enää näyttäydy lökäreissä ja hupparissa muualla kuin kotona. Kirjoituksia (ja liikuntatunteja) lukuunottamatta olen pitänyt lupaukseni. Silloin kun ei jaksaisi panostaa ulkonäköön laitan farkut ja perus paidan päälleni. Myöhemmin olen tyytyväinen itseeni, sillä tiedän, että olisin katunut myöhemmin lökäreitä. 

2015: Ja tämänhetkisen tyylini tiedättekin jo. Saa nähdä kauanko se pysyy samana ;) 


With love, Petra



1 kommentti: